اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

برنج تقلبی پلاستیکی چیست؟ + چگونه آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟

برنج تقلبی پلاستیکی

تولید کنندگان چینی در حقیقت برنج مصنوعی تولید شده از پلاستیک و نشاسته سیب زمینی را به فروش می رسانند که در نهایت رایحه برنج به آن افزوده شده است.

پس از بررسی های فراوان مشخص شده است که برنج مصنوعی چینی حاوی میزان پلاستیکی برابر با یک یک کیسه پلاستیکی کوچک است.

خوشبختانه با روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود می توان این برنج های تقلبی را شناسایی کرد.

آزمون هاون

مقداری از دانه های برنج را در هاون بکوبید. سپس نگاه دقیقی به آن چه در هاون وجود دارد، داشته باشید. اگر پودری سفید رنگ و یک دست شکل گرفته است به معنای ارگانیک بودن برنج است، اما اگر لکه ای زرد رنگ را مشاهده می کنید با برنج مصنوعی مواجه هستید.

آزمون آتش

تمام آن چه باید در این آزمایش انجام دهید آتش زدن چند دانه برنج است. اگر دانه ها شعله‌ ور شوند به معنای مصنوعی بودن برنج است.

آزمون آب

یک قاشق غذا خوری برنج را درون یک لیوان آب بریزید. اگر دانه های برنج ته نشین شوند به معنای ارگانیک بودن برنج است.

آزمون کپک

یک مشت برنج را در آب بپزید. سپس، برنج را درون یک ظرف پلاستیکی ریخته و آن را در برابر نور خورشید به مدت چند روز رها کنید. اگر برنج طبیعی باشد شاهد کپک زدن آن خواهید بود، در غیر این صورت برنج مصنوعی است.

 آرسنیک برنج

چطور آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟ در صورتی که تا امروز فکر می‌ کردیم زمانی که برنج پخته می‌ شود آرسنیک آن خارج می شود اما نظریه جدید ثابت نموده که برنج باید حتما مدت زمانی در آب خیس بخوره تا آرسنیک آن خارج شود.

برنج تقلبی پلاستیکی چیست؟ + چگونه آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟

روش هایی برای کم کردن آرسنیک برنج 

در روش اول مقداری برنج در ظرف ریخته و دو برابر آن آب به ظرف اضافه شود. در حین پختن همه آب برنج بخار می شود. با این روش بیشتر آرسنیک در برنج باقی می ماند .

در روش دوم، قبل از پختن برنج پنج برابر آب به ظرف برنج اضافه شود و سپس برنج شسته شود با این روش مقدار آرسنیک نصف می شود.

در روش سوم برنج یک شب در آب خیس می خورد و میزان آرسنیک اون تا هشتاد درصد کاهش پیدا می نماید.

آبکش کردن برنج بهترین روش برای حفظ سلامتی

بهترین روش پختن برنج این است که برنج خام را  یک شب خیس نموده و بعد تا زمانی که آب برنج کاملا شفاف شود ان رو بشوییم. سپس برنج را در قابلمه بریزیم و پنج برابر برنج آب بهش اضافه نماییم و اجازه دهیم جوش بیاید، در انتها برنج رو آبکش نموده و دم بیاندازیم.

آرسنیک درمواد غذایی

آرسنیک به میزان کم در انواع آبمیوه ها، غلات، میوه ها، سبزی ها و برخی از مواد غذایی دریایی وجود دارد. در اغلب موارد مقدار آرسنیکی که از طریق این مواد غذایی وارد بدن ما می شود، خیلی زیاد نیست و منجر به مسمومیت نمی گردد. اما در این بین برنج ویژگی خاصی دارد که مقدار زیادی آرسنیک را هم از طریق آب و هم از طریق خاک جذب می نماید. گیاه برنج از سویی به طور طبیعی مقدار بیشتری آرسنیک خاک را به خود جذب می کند و از سوی دیگر در نواحی که آب فراوانی وجود دارد برای کشت، آرسنیک موجود در آب را نیز به خود جذب می نماید.

آرسنیک سال‌ ها در خاک باقی می ماند. از این رو میزان آرسنیک در محصولات کشاورزی معمولی و محصولاتی که به روش ارگانیک کشت می شوند، تفاوتی ندارد. به همین دلیل برنج ارگانیک در این مورد برتری بر برنج معمولی ندارد و هردوی آن‌ ها آرسنیک خاک و آب را جذب می نمایند.

آرسنیک عناصر تشکیل دهنده طبیعی

آرسنیک یکی از عناصر تشکیل دهنده طبیعی است که به صورت گسترده‌ ای در پوسته زمین توزیع یافته است و همچنین مقادیر جزئی نیز در کالاهای روزمره زندگی یافت می‌ شود. این عنصر معمولا به صورت ترکیباتی با اکسیژن، کلرین یا گوگردها که عموما شامل ترکیبات غیر آلی آرسنیک است، یافت می‌ شود، ترکیبات آلی آرسنیک نیز شامل هیدروژن و کربن‌ های آرسنیک است.

آرسنیک عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با علامت دارای عدد اتمی سی و سه است.

آرسنیک شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد، سیاه و خاکستری یافت می‌ شود. آرسنیک و ترکیبات آن به‌ عنوان آفت‌ کش، علف‌ کش، حشره‌ کش و آلیاﮊهای مختلف به کار می‌ روند.

سوالات متداول

برنج تقلبی پلاستیکی چیست؟

آرسینک چیست؟

چگونه آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟

روش های کم کردن آرسنیک برنج چیست؟

جهت خرید و فروش، واردات و صادرات انواع برنج، قند، شکر و غیره با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

برنج تقلبی پلاستیکی چیست؟ + چگونه آرسنیک برنج رو از بین ببریم؟