اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲

خرید انواع برنج

برنج

برنج غذای رسمی و اصلی هفتاد و پنج درصد مردم جهان را تشکیل داده، آشنایی با ویژگی های آن اهمیت بالایی پیدا می کند. برنج محبوب ترین غلات کشت شده در مزارع دنیا است و در بین برنج های کشت شده در جهان، انواع مختلفی برنج وجود دارد.

برنج دارای طیف گسترده ای از گونه ها است و در بیش از صد و پنجاه گونه در جهان کشت می گردد. پارامترهای گوناگونی برای تعیین سطح کیفیت توسط کارشناسان این حوزه تعیین شده اند که با توجه به همین پارامترها مشخص می شود کدام برنج در سطح اول جهان قرار دارد.

یک دست بودن، عطر، ویژگی های فیزیکی همانند رنگ، سختی، اندازه‌ی دانه ها، ارزش تغذیه ای و محل کشت و نوع آبیاری از مهم ترین پارامترهای تعیین کیفیت می باشد.

عطر برخی از برنج ها باعث می شود که محبوبیتشان در سطح جهان بسیار بالاتر رود و استفاده از آن محصول در بین مردم بیشتر شود.

یکی از ویژگی های برخی برنج عدم حالت شفاف و شیشه ای در دانه ها می باشند که برنج های فاقد این ویژگی بوده و از این لحاظ حالت استانداردی دارد.

برنج های مرغوب

برنج های مرغوب برنج هایی یک دست بوده و دانه هایی باریک و سخت داشته و نه به صورت برنج نیم دانه و نه به صورت کاملا کشیده موجود می باشند.

بر خلاف عموم مردم که فکر می کنند، ارقام دانه کشیده رقم هایی مرغوب تر می باشند این در صورتی است که رقم های مرغوب باریک بوده و حالت دانه بلند و نیم دانه نداشته و برنج های مرغوب دارای اندازه استاندارد می باشند.

برنج هایی از لحظ سختی دانه مرغوب به حساب می آیند که حالت خام آن ها به راحتی زیر دندان خرد نشده و حالت سفتی داشته باشند. علاوه بر ویژگی های ظاهری ویژگی هایی مثل ارزش غذایی مطرح شده که به مراتب مهم تر از ویژگی های ظاهری می باشد.

برنج مرغوب

برنج مرغوب از نظر ارزش غذایی حاوی پروتئین و فیبر و ویتامین های بالایی بوده و می تواند مانع از سوء تغذیه در افراد شده و حتی باعث درمان سوء تغذیه شود و به همین سبب غذایی با ارزش برای کشورهای فقیر و جهان سوم است.

علاوه بر این موضوع، برنج مرغوب باید فاقد موادی مانند چربی، اسیدهای چرب ترانس، سدیم و آرسنیک باشد. یکی از عواملی که باعث می شود دارای ارزش تغذیه ای بالایی باشد محل کشت، نحوه‌ی کشت، نوع آبیاری و مهم تر از همه فرآوری در کارخانجات صنایع غذایی می باشد.

به عنوان مثال می توان بیان نمود که کشت در دامنه‌ی کوه ها و یا در مناطقی که زمین هایی دارد که از لحاظ منابع معدنی غنی می باشد، به مراتب بهتر از کشت در مناطق به دور از دامنه‌ی کوه ها است. آبیاری توسط آب های ذخیره ای در پشت سدها و یا آب های زیر زمینی سالم به مراتب بهتر از آبیاری به آب های دیگر است.

از آن جهت که در بین غلات کشت شده توانایی بالایی در جذب عناصر سنگین چون کادمیم و آرسنیک دارد، از همین رو سالم بودن و دور بودن مناطق کشت از محیط های صنعتی نقش مهمی در سالم بودن محصول دارد.

خرید انواع برنج

خرید برنج و تشخیص برنج

حجم زیاد مصرف برنج در کشورهای مختلف، گردش مالی قابل توجهی را ایجاد نموده و این ادعا زمانی قابل اثبات می‌ شود که بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک هر کشور، چندین میلیون دلار برنج وارد آن کشور شده و در صورت احتساب برنج که بسیاری از خانوارها اقدام به خرید و تهیه آن می‌ کنند با رقم وعدد بزرگی مواجه خواهیم شد که موید اقبال عمومی جامعه به مصرف برنج می باشد.

نیاز بازار به برنج، در زمان های مناسب بستر مناسبی را برای سود جویان فراهم ساخته است.

عده ای دلال با مخلوط کردن برنج نامرغوب با برنج های مرغوب، آن را با مبلغی گران تر به فروش می رسانند.

با در نظر گرفتن قیمت برنج خارجی و احتساب نرخ برنج مرغوب با یک فاصله قیمتی مواجه می شویم که این خلأ با سود جویی برخی دلالان و متخلفات پر می شود و با عنایت به تفاوت محسوس قیمت برنج، مبالغ هنگفتی به جیب سوء استفاده کنندگان می رود. عده معدودی قادر به تشخیص محصولات این‌ چنینی هستند.

تشخیص برنج های تقلبی

پیچیدگی تشخیص برنج های تقلبی اشاره شده از موضوعاتی است که در اظهارات رییس اتحادیه مواد غذایی نیز مورد تاکید قرار می‌ گیرد و راهکار پیشنهادی این مقام مسئول به خرید و تهیه برنج از مراکز و فروشگاه ها و کارخانجات مجوز دار معطوف می شود.

خرید هر محصول و کالایی از مراکزی که در سازو کار های قانونی فعالیت می‌ کنند با ضریب اطمینان هر چه بیشتری همراه خواهد بود.

ریشه کن نمودن اختلاط برنج

وجود اراده ای جدی برای ریشه کن نمودن اختلاط برنج احساس نمی شود، برخی سود جویان از اختلاط برنج وارداتی ارزان قیمت با برنج مرغوب، منافع بسیار زیادی کسب می کنند که باید این موضوع با سیاست گذاری منطقی ریشه کن شود.

همچنان اراده ای برای ریشه کن نمودن این روند احساس نمی شود. خانوارهای مختلف، برنج های مرغوب را از حیث کیفی به هیچ برنج دیگری ترجیح نمی دهند و خرید برنج بی کیفیت که در سالیان اخیر با رشد فزاینده ای همراه شده، ریشه در مشکلات اقتصادی و معیشتی خانوارها دارد.

سوالات متداول

برنج مرغوب کدام است؟

چگونه برنج مرغوب را تشخیص بدهیم؟

چگونه برنج نامرغوب و تقلبی را تشخیص بدهیم؟

برای خرید و فروش انواع برنج های با کیفیت کافی است با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید انواع برنج