اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۲

خرید برنج مرغوب و با کیفیت

خرید برنج مرغوب

شاید شما هم زمانی که آخرین پیمانه برنج را از ظرف نگهداری بیرون می کشید نگران این می باشید که در خرید بعدی تان باید چه مارک و نوعی از برنج را تهیه نمایید؟

در کیفیت برنج ها هیچ گونه تردیدی وجود ندارد، بعضی از مردم ممکن است به خاطر قیمت بالای آن، برنج های پاکستانی یا هندی را به منزل خود ببرند اما توصیه می شود برای مصرف روزانه خود از برنج نیم دانه مرغوب که نصف قیمت است به جای برنج های پاکستانی استفاده نمایید.

برنج پاکستانی

برنج های پاکستانی نیز انواع مرغوب دارند که در بازار کمتر انواع مرغوب و یک دست آن پیدا می شود.

برنج های پاکستانی برنج هایی خوب و با کیفیتی هستند که بیشتر مردم از این برنج ها در وعده های غذایی خود استفاده می کنند.

جهت خرید و فروش برنج پاکستانی با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید.

برنج هندی

بعضی به آن برنج ماکارونی نیز می گویند، نوعی از آن که اغلب در بازار وجود دارد، اکثرا کیفیت کمی در طعم، مزه و بو دارد و تنها مزیت آن قد کشیدن و دانه دانه شدن آن است.

همچنین پخت آن راحت بوده و به مهارت خاصی نیاز ندارد. برنج خوب باید علاوه بر قد کشیدن، عطر و طعم خوبی داشته باشد.

جهت خرید و فروش برنج هندی کافی است با افضل تجارت ایرانیان در ارتباط بوده و با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید برنج مرغوب و با کیفیت

تشخیص برنج مرغوب

۱. از فروشگاه های معتبر و فروشنده های معتمد خرید نمایید.

۲. برنج کهنه بخرید

حتما شنیده اید که قدیمی ترها می گویند این برنج تازه است باید بیشتر بماند تا کهنه شود! دلیل آن است که برنج تازه دارای رطوبت است و هنگام پخت ری نمی کند، اما برنجی که زمان بیشتری از برداشت آن گذشته باشد رطوبت خود را از دست داده و به همین دلیل هنگام پخت آب به خود کشیده و حجیم تر می شود. البته برخی علاقه دارند برنج تازه کشت شده را مصرف کنند زیرا دمی آن بسیار لذیذ و معطر می باشد.

۳. برنج سفت

هر چه برنج سخت تر و سفت تر باشد به همان دلیل بالا، بهتر است و هنگام پخت بیشتر ری می کند. برای امتحان هنگام خرید چند دانه را زیر دندان بشکنید اگر به سختی شکسته شد نشانه مرغوبیت آن است.

۴. چشمان تان را باز کنید

از آنجایی که مشت نمونه خروار است مشتی از برنج برداشته و با دقت به آن نگاه کنید تا به اصطلاح قاطی نداشته باشد. یک دست بودن برنج بسیار مهم است، برنج ها حتما یک اندازه و یک رنگ باشند.

هر چه برنج رنگ تیره تری داشته باشد، نشانه کهنه تر بودن و در نتیجه مرغوبیت آن است. برنج باید باریک و استخوانی باشد. برنجی که می خرید، شکسته، خرد شده و پوک نداشته و عاری از هر گونه آفات و یا کپک باشد.

۵. برنج را ببویید و بچشید

عطر و بو داشتن برنج از گزینه های مهم در کیفیت آن است. مقداری برنج را بین دو کف دست خود بمالید و سپس به آن، ها کنید در صورت عطر دار بودن، بوی آن به مشام تان خواهد رسید. (جهت رعایت مسائل بهداشتی آن را به ظرف برنگردانید). راه بهتر، چشیدن برنج برای فهمیدن عطر و بوی آن است. همچنین برنج مرغوب اغلب مزه تقریبا شیرین تری دارد و نشاسته بیشتری در آن حس خواهید نمود.

پخت برنج

و اما بهترین و رایج ترین طریقه شناخت برنج خوب نمونه گرفتن و پخت نمونه است. این کار شما را در خرید یک برنج با کیفیت آگاه تر می سازد.

سوالات متداول

برنج پاکستانی چیست؟

برنج هندی چیست؟

چگونه مرغوبیت برنج را تشخیص دهیم؟

جهت خرید و فروش، واردات و صادرات انواع برنج های با کیفیت، روغن، قند، شکر و غیره با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید برنج مرغوب و با کیفیت