خرداد ۴, ۱۴۰۲

واردات برنج از هند و پاکستان

واردات برنج از پاکستان

یکی از مهم ترین بازارهای پاکستان برای صادرات برنج، بازار کشورهای همسایه خود است. مرزهای این کشور بهترین مسیر برای صادرات برنج از پاکستان می باشند.

در حالت عادی، سلسله مراتب ترخیص محموله‌ی وارداتی برنج پاکستانی، دو روزه انجام می شود. ورود صد و پنجاه هزار تن برنج، عددی است که به صورت تقریبی می توانیم درباره‌ی واردات برنج از پاکستان ذکر کنیم.

البته که در ماه های اخیر شاهد مطرح شدن مصوبه‌ی جدیدی دال بر واردات برنج به ازای صادرات بیان شد که این امر منتظر تصویب در دستگاه‌ های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور می باشد.

واردات برنج از هند

شاید برایتان عجیب باشد اما یک سوم برنج هند، مستقیما صادر می شود، این امر نشان دهنده‌ی این است که کشور هند یکی از کشورهای مهم در صادرات برنج می باشد.

تمامی قدرت واردات برنج از هند در گرو صادراتی بود که در زمینه‌ی نفت، از جانب دیگر کشورها به هند انجام می شد، مسائل ارزی این تجارت به واسطه‌ی حسابی در بانک یو سی او هند، به واحد پولی هندوستان یعنی روپیه، امکان پذیر بود.

به اعتبار این داد و ستد و اعتبار مالی در بانک یو سی او هندوستان، واردات برنج از هند به دیگر کشورها، به راحتی هر چه تمام تر انجام می شود.

برنج وارداتی

حدس می زنیم که تا همین قسمت از مقاله، متوجه تغییراتی که در روند واردات برنج هندی، پاکستانی و غیره به وجود آمد، شده باشید.

برنج وارداتی یکی از مهم ترین احتیاجات خانوارها محسوب می شود و تقریبا می توان گفت که محصولی بود که با قیمت نرمال قابل خریداری و استفاده بود.

اما چیز جالبی که نیاز است شما درباره‌ی برنج وارداتی بدانید، این است که برنج های وارداتی متاسفانه از کیفیت درجه‌ی یکی که دارند برخوردار نیستند و نوع با کیفیت آن ها وارد نمی شود، معمولا با کیفیت ترین نوع برنج هندی، پاکستانی و تایلندی را می توانید در فروشگاه های کشورهای اروپایی و آمریکایی پیدا کنید.

واردات برنج از هند و پاکستان

قیمت واردات برنج هندی

با توجه به مشکلاتی که در زمینه‌ی نیمایی شدن ارز برنج، برای قیمت واردات برنج هندی به وجود آمد، یکی از خطراتی که سفره ها را تهدید می کند، خطر حذف شدن برنج از سبد خرید هاست.

بنابراین باید خیلی زود فکری به حال بر طرف کردن مشکل بالا رفتن قیمت برنج هندی شود، چرا که همین قیمت واردات برنج هندی نه تنها خانوارها، بلکه خود تجار را نیز با مشکلات جدی ای مواجه کرده است.

قیمت برنج وارداتی

یکی دیگر از مشکلاتی که در مسیر تغییر قیمت برنج وارداتی به وجود آمد، ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت محصول کشاورزان بود که این کار به منظور حمایت از تولیدات انجام شد و متاسفانه پیامد خوبی نداشت، چرا که با قطع واردات برنج، به دلیل این که درخواست برای برنج وارداتی در بازار بسیار زیاد بود، باعث گران تر شدن و کمیاب تر شدن این محصول شد و در ادامه‌ی حمایت از تولیدات نیز، کشاورزان به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید برنج، قیمت برنج را نیز تا حد زیادی بالا بردند و نتیجه‌ی تمامی این کارها، چیزی جز افزایش قیمت چند درصدی برنج وارداتی نداشت.

سوالات متداول

  • واردات برنج از پاکستان چگونه انجام می شود؟
  • واردات برنج از هند چگونه انجام می شود؟
  • برنج وارداتی چیست؟
  • قیمت واردات برنج هندی چقدر است؟
  • قیمت برنج وارداتی بر چه اساسی تعیین می شود؟

برای خرید و فروش، واردات و صادرات انواع برنج های ایرانی و خارجی تنها کافی است با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، افضل تجارت ایرانیان بهترین راه برای واردات انواع برنج های هندی، پاکستانی و غیره می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

واردات برنج از هند و پاکستان