اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲

طرز پخت برنج دودی چگونه است؟

طرز پخت برنج دودی چگونه است؟

برنج دودی را مانند سایر برنج ها به دو روش کته و آبکشی می توان پخت کرد که با توجه به نوع برنج تفاوت هایی در مدت زمان خیساندن، جوشاندن و مدت زمان دم دادن برنج وجود دارد که باید با پخت برنج در دفعات زیاد، به اصطلاح قلق پخت برنج دودی را در دست بگیرید.

برنج را به تعداد نفرات پیمانه زده، چند بار بشویید تا گرد و خاک برنج پاک و شسته‌ شود. بهتر است دو الی سه ساعت خیس شود. اگر مایلید برنج کته دم کنید، برنج، نمک و آب را در قابلمه بریزید؛ شعله را زیاد کنید و اجازه دهید آب آن کشیده‌ شود. در این بین بهتر است یک بار برنج را هم بزنید. به محض این که آب اضافه‌ جذب برنج شد، شعله را کم ‌کرده و در صورت تمایل می‌ توانید از کمی ‌کره یا روغن استفاده کنید.

استفاده از از دم‌ کنی جهت پخت بهتر الزامی ‌است. دم‌ کنی باعث جلوگیری از شفته‌ شدن برنج می‌ شود. لازم به ذکر است آموزش گفته شده مربوط به طرز تهیه برنج کته می باشد.

اگر هم به دلیل ذائقه تان طرفدار برنج آبکش شده هستید و دوست دارید طرز پخت برنج آبکش را به کار برید، ابتدا باید آب بیشتر، برنج و نمک را در قابلمه روی گاز بگذارید. مواد حدود ده دقیقه باید بجوشد تا برنج مغز پخت‌ شده داشته باشیم. زمانی که در حین قل‌ زدن در سطح برنج کف‌ هایی مشاهده کردید، برنج را در آبکش بریزید و در قابلمه دم کنید. این برنج به سی الی چهل دقیقه زمان برای دم‌ کشیدن نیاز دارد.

 

سوالات متداول

  • طرز پخت برنج دودی چگونه است؟
  • بهترین روش پخت برنج دودی چیست؟
  • چگونه بوی برنج دودی را از بین ببریم؟
  • برنج دودی را با چی بخوریم؟
  • برنج دودی را چگونه نگهداری کنیم؟
  • کیفیت برنج دودی چگونه است؟
  • آیا برنج دودی ضرر دارد؟
  • برنج دودی بخوریم یا نه؟

 

بهترین روش پخت برنج دودی چیست؟

برنج دودی هم مانند همه برنج ها با پخت به روش کته یا آبکشی طعم خوبی دارد.

اما می توان آبکش کردن برنج با آب ولرم را بهترین روش پخت برنج دودی دانست.

زیرا در صورت وجود مواد مضرر، از طریق دور ریختن آب برنج، برنج خوبی برای مصرف باقی بماند.

چگونه بوی برنج دودی را از بین ببریم؟

برنج دودی باب میل بسیاری از افراد است و به دلیل عطر و بویی که دارد در خرید برنج، برنج دودی اولویت دارد.

اما اگر می خواهید بوی برنج دودی را از بین ببرید می توانید در حین شستن و آبکشی برنج مدت زمان بیشتری را صرف این کار کنید.

همچنین استفاده از هل، دارچین و زیره برای از بین بردن بوی برنج دودی هم ایده جالبی است.

برنج دودی را با چی بخوریم؟

برنج دودی به تنهایی برنج خوبی برای مصرف خانگی است اما اگر عطر تند آن را دوست ندارید می توانید این برنج را با انواع برنج عطری مانند برنج طارم، هندی، پاکستانی، طارم، برنج دم سیاه و یا برنج های پر محصوله و سایر انواع برنج مخلوط کنید.

پخت برنج دودی به چه صورت است؟!

برنج دودی را چگونه نگهداری کنیم؟

برنج دودی مانند انواع برنج باید در محیطی خشک و خنک نگهداری شود.

البته به دلیل این که رطوبت آن کاهش یافته و خشک است تا مدت ها می توان آن را نگه داشت.

کیفیت برنج دودی چگونه است؟

کیفیت برنج دودی در میان انواع برنج فوق العاده است و این موضوع را نمی توان انکار کرد. برنج دودی که از دودی کردن برنج تهیه می شود هم از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین خرید برنج که در شالیزارها تولید می شود می تواند طعم متفاوتی از برنج را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر برای خرید برنج به فروشنده های محلی دسترسی ندارید می توانید از سایت های معتبری که با تولیدکنندکان برنج در ارتباط هستند خرید کنید تا برنجی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست شما برسد.

آیا برنج دودی ضرر دارد؟

طبق تحقیقات مصرف برنج دودی که با مواد سوختنی خالص تهیه شده است، ضرری ندارد. البته باید به فرآیند تولید برنج دودی توجه کنید. حواستان باشد که تولید کننده برنج دودی از مواد ناخالص مانند چوب های فرآوری شده و یا پلاستیک های برای ایجاد دود استفاده نکرده باشد.

همچنین باید توجه کنید که هر چوبی برای تولید دود جهت تهیه برنج دودی مناسب نیست. چوب هایی مانند چوب درخت کاج در حین سوختن دودهایی تولید می کند که اظهار می شود ممکن است باعث ایجاد بیماری سرطان شده و برای سلامتی ضرر دارد. بنابراین برای خرید برنج دودی باید از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

برنج دودی بخوریم یا نه؟

برنج دودی بر اثر دود دادن به برنج عطری حاصل می شود که باید به نوع سوختی که برای ایجاد دود استفاده می شود توجه کنیم. استفاده از کاغذ، چوب درخت کاج و چوب های رنگی به دلیل مواد سمی که تولید می کند برای دودی کردن برنج اصلا خوب نیستند.

از طرفی با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی نیست که برای نگهداری برنج از دودی کردن برنج کمک بگیریم. لذا دلیل قاطعی وجود ندارد که حتما برنج دودی مصرف کنید. اما برای تنوع و چشیدن طعم برنج دودی ایده بدی نیست.

جهت خرید و فروش، واردات و صادرات انواع برنج های ایرانی و خارجی با کیفیت همراه افضل تجارت ایرانیان باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۹۳۰۳۸۲۹۳۴۸

طرز پخت برنج دودی چگونه است؟