فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

انواع و اقسام برنج ها و نسبت مقدار آب به برنج

انواع برنج

برنج به طور گسترده در غذا های آسیایی و هندی استفاده می شود، اما می توان آن را در انواع غذا ها از سراسر جهان یافت، پلو ها به شدت به آن متکی هستند، بدون برنج نمی توانید پلو درست کنید، برنج واقعاً می تواند یک پلو خوشمزه درست کند.

این دانه‌ های خوراکی محبوب از گیاه برنج در اشکال، اندازه‌ ها، بافت ‌ها و طعم ‌های منحصر به فرد وجود دارد، اگر بخواهید غذا های معروفی را فهرست کنید که به عنوان یک ماده به برنج نیاز دارند، این تازه شروع کار است، برنج به راحتی یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در سراسر جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که انواع مختلف آن بسیار زیاد است.

برنج دانه بلند

این یک نوع برنج هندی دانه بلند است، احتمالاً آن را در غذا ها داشته اید، این برنج خوشمزه و معطر است، گاهی اوقات به همین دلیل با برنج های با کیفیت مقایسه می شود، اگر می خواهید خودتان پلو درست کنید، این همان برنجی است که باید به آن مراجعه کنید.

برنج مشکی

گاهی اوقات به آن برنج ممنوعه می گویند، اگر چه این روز ها چندان ممنوع نیست، به طور گسترده در فروشگاه ها در دسترس است، طعم خاکی و آجیلی دارد، حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که رنگ آن را تیره می کند همان آنتی اکسیدانی که در بلوبری و شاه توت وجود دارد.

برنج سیاه که به نام برنج بنفش یا برنج ممنوع نیز شناخته می شود، به دلیل ظاهر خام آن نامگذاری شده است، وقتی پخته می شود به دلیل محتوای بالای آنتوسیانین به رنگ بنفش تیره در می آید و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، آهن و ویتامین ای است، برنج سیاه نسبت به انواع دیگر عطر و طعم بهتری دارد و بافتی نرم دارد و برای غذا هایی مانند فرنی ایده آل است، پودینگ و محصولات پخته شده.

این برنج تقریباً کروی دانه کوتاه که به عنوان برنج والنسیا نیز شناخته می شود، در کشور ها کشت می شود، برنج بومبا بسیار جاذب است و برای پختن به آب بیشتری نیاز دارد و به دلیل محتوای آمیلوز بالای آن (نوعی نشاسته) تمایلی به چسبندگی ندارد.

برنج تایلندی

برنج تایلندی، مغزی و معطر است، کمی بیشتر از برنج دانه بلند هندی و پاکستانی، منشا این برنج تایلند است، این برنج دانه کوتاه تر از برنج دیگر است، اما می توان آن ها را به جای هم استفاده کرد، اکثر افراد همیشه در وعده های روزانه خود از آن استفاده می کنند، اما اگر به دنبال یک غذای جانبی ساده هستید، دستور پخت برنج تایلندی را امتحان کنید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای برنج سفید جدید است، می توان آن را به راحتی در هر غذایی جایگزین برنج سفید کرد و حاوی مواد مغذی بیشتری مانند فسفر، منیزیم و پتاسیم است، در حالی که فیبر بیشتری در هر وعده نسبت به برنج سفید دارد.

انواع و اقسام برنج ها و نسبت مقدار آب به برنج

نسبت مناسب آب به برنج چقدر است؟

خب، بستگی دارد این نسبت معمولاً یک قسمت برنج به یک و نیم یا دو قسمت آب بسته به نوع آن است، برنج دانه بلند به مقدار بیشتری آب نیاز دارد، دانه متوسط ​​کمی کمتر و دانه کوتاه کمترین نیاز را به آب دارد اما اغلب بهتر است برای چند ساعت در آب سرد خیس شود، سپس بخار پز شود، نه در آب بجوشد.

بهترین مکان برای بررسی پیشنهادات سازنده در پشت کیسه است، معمولاً مقدار توصیه شده برنج به مایع وجود دارد که باید دنبال شود، اغلب اوقات گزینه ای برای اضافه کردن حدود یک ممیز چهار فنجان بیشتر یا کمتر برای تولید محصول خشک تر یا مرطوب تر وجود دارد.

برنج خشک معمولاً می تواند حدود سه برابر اندازه خود پف کند، یک فنجان برنج خشک می تواند سه فنجان برنج پخته را برای اکثر انواع بدست آورد، اندازه کلی توصیه شده برای سرو یک اونس برنج خشک، حدود یک و دو فنجان پخته شده است.

محققان متوجه شده اند که اکثر برچسب های روی محصولات برنج می گویند یک و چهار فنجان برنج خشک یک وعده است، بنابراین تولید کنندگان حدود سه و چهار فنجان برنج پخته شده را برای هر نفر تخمین می زنند.

زمان بندی به شکل، کمیت و نوع بستگی دارد، برنج سفید سریع تر از برنج قهوه ای پخته می شود زیرا به دلیل آسیاب کردن، لایه بیرونی سبوس فیبری وجود ندارد، این زمان برای برنج سفید بین پانزده تا بیست و پنج دقیقه و برای برنج سیاه سی دقیقه یا بیشتر است.

بیشتر برنج های چسبنده نیاز به خیساندن در آب خنک و سپس دم کشیدن به مدت سی تا چهل و پنج دقیقه دارند، پختن برنج قهوه ای تقریباً دو برابر زمان می برد تا سبوس نرم شود و آب به مرکز آندوسپرم جذب شود.

برنج یکی از پرمصرف ترین غذا ها در جهان است و دلیل خوبی هم دارد: همه کاره، قابل توجه، آسان برای تهیه و خوشمزه است و آن را به یک غذای اصلی در هر آشپزخانه تبدیل می کند.

برنج چه در یک غذای اصلی گنجانده شود، چه کنار غذا سرو شود یا به یک میان وعده یا دسر تبدیل شود، برنج می تواند همه این کارها را در عین راحتی و احساس سیری انجام دهد.

البته ابتدا یک کلمه در مورد طول دانه، دانه های برنج در سه اندازه دانه کوتاه، متوسط ​​و بلند وجود دارد، هر نوع دارای ویژگی های متمایزی است و در یک ظرف خاص بهترین عملکرد را دارد.

برنج دانه کوتاه مانند برنج سیاه، برنج دانه بلند و برنج قهوه ای از نظر طول و عرض مشابه است و هنگام پختن بافت چسبناکی به خود می گیرد، طول برنج با دانه متوسط ​​حدود دو برابر پهنای آن است و هنگام پختن مرطوب و لطیف می شود، برنج دانه بلند، مانند برنج هندی، سه تا چهار برابر پهنای آن است و وقتی پخته می ‌شود بافتی خشک ‌تر و نرم ‌تر به خود می ‌گیرد.

برنج دانه بلند معطر برای غذا های هندی، خاورمیانه و آسیای مرکزی ضروری است، برنج دانه بلند بومی هند است، جایی که بیش از هفتاد درصد عرضه برنج جهان در آن تولید می شود.

تقاضای جهانی برنج معطر زیاد است، بنابراین تعدادی از کشور ها، انواع برنج های خود را پرورش می دهند، برنج باسماتی در غذا هایی مانند پلو یا به عنوان موارد جانبی پلو و خورش ها بهترین کار را دارد.

سوالات متداول

انواع و اقسام برنج کدامند؟

برنج های دانه بلند کدامند؟

برنج مشکی چیست؟

برنج تایلندی چیست؟

برنج قهوه ای چیست؟

نسبت مناسب آب به برنج چقدر است؟

برای خرید و فروش، واردات و صادرات انواع برنج کافی است با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

انواع و اقسام برنج ها و نسبت مقدار آب به برنج