فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

معرفی و طریقه واردات و صادرات و انواع شکر

شکر چیست؟

ماده سفیدی که ما به عنوان شکر می شناسیم ساکارز است، مولکولی متشکل از دوازده اتم کربن، بیست و دو اتم هیدروژن و یازده اتم اکسیژن مانند تمام ترکیبات ساخته شده از این سه عنصر، شکر نیز یک کربوهیدرات است، به طور طبیعی در بیشتر گیاهان، به ویژه در نیشکر و چغندر قند یافت می‌ شود از این رو نام آن‌ ها به این دلیل است.

شکر در واقع دو قند ساده تر است که به هم چسبیده اند: فروکتوز و گلوکز، در دستور العمل ها، مقدار کمی اسید (مثلاً مقداری آب لیمو یا خامه) باعث تجزیه شکر به این دو جزء می شود.

اگر به شکر خشک دقت کنید، متوجه می شوید که به شکل های کوچک مکعبی در می آید، این ها کریستال های قند، آرایش منظم مولکول های شکر هستند.

انواع مختلف شکر

انواع مختلفی از شکر وجود دارد که هر کدام سطح شیرینی و کالری مخصوص به خود را دارند، تمام کربوهیدرات ها از سه قند ساده به نام مونوساکارید ها تشکیل می شوند: گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز، این گروه در ترکیب های مختلف برای ساخت کربوهیدرات های پیچیده تر، قند سفره یا ساکارز از فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است، قند شیر، لاکتوز، از گلوکز و گالاکتوز تشکیل شده است.

شیرین کننده های طبیعی مانند عسل اغلب طعم شیرین تری نسبت به شکر سفره دارند، اما همچنین می توانند کالری بیشتری در هر قاشق چای خوری داشته باشند، در نهایت، برای افرادی که تغذیه شکری می خواهند، همه چیز کم و بیش متعادل می ‌شود، شکر شکر است.

افرادی که قند افزوده بیشتری می خورند، تمایل به اضافه وزن دارند و کسانی که آن را کاهش می دهند تمایل به کاهش وزن دارند، چند توضیح ممکن برای این موضوع وجود دارد، به عبارت ساده تر، افرادی که قند بیشتری می خورند، تمایل به خوردن بیشتر دارند.

خوردن بیش از حد شکر و قند می تواند باعث افزایش وزن و همچنین پوسیدگی دندان شود نوع شکر هایی که بیشتر بزرگسالان و کودکان در دنیا بیش از حد از آن می خورند، شکر های رایگان موجود در محصولات مختلف هستند.

هر نوع شکری که به غذا یا نوشیدنی اضافه شود شامل شکر های موجود در بیسکویت، شکلات، ماست های طعم دار، غلات صبحانه و نوشابه های گازدار است، این قند ها ممکن است در خانه یا توسط یک سرآشپز یا سایر تولید کنندگان مواد غذایی اضافه شوند.

شکر های موجود در عسل، شربت ها، شهد (مانند شکوفه) و آب میوه های شیرین نشده، آب سبزیجات و اسموتی ها، قند های موجود در این غذا ها به طور طبیعی وجود دارند اما همچنان به عنوان شکر های آزاد به حساب می آیند.

شکری که به طور طبیعی در شیر، میوه ها و سبزیجات یافت می شود به عنوان شکر های آزاد به حساب نمی آید.

ما نیازی به کاهش مصرف این شکر ها نداریم، اما به یاد داشته باشید که آن ها در رقم قند کل موجود در برچسب مواد غذایی گنجانده شده اند.

معرفی و طریقه واردات و صادرات و انواع شکر (آماده انتشار)

شکر و سبزیجات

شکر در تمام غذا های حاوی کربوهیدرات از جمله میوه ها، غلات، لبنیات و سبزیجات وجود دارد حتی سبزیجات سبز تلخ مانند بروکلی حاوی مقداری شکر هستند.

با این حال، توصیه پزشکان این است بیش از حد از شکر استفاده نکنید، در عوض از برخی میوه جات و سبزیجات استفاده کنید که در آنها شیرین کننده های طبیعی وجود دارد.

چقدر شکر بخوریم؟

پزشکان توصیه می ‌کنند که شکر های رایگان قند های اضافه شده به غذا یا نوشیدنی ‌ها، و قند های موجود در عسل، شربت‌ ها، آب میوه ‌ها و سبزیجات شیرین نشده، اسموتی‌ ها و پوره‌ ها نباید بیش از پنج درصد انرژی (کالری) دریافتی شما را تشکیل دهند.

قند های رایگان در غذا هایی مانند شیرینی، کیک، بیسکویت، شکلات و برخی از نوشابه های گازدار و آبمیوه یافت می شوند. این ها غذا های شیرین هستند که باید آن ها را کاهش دهیم.

وقتی شکر را به آب اضافه کنید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی شکر را به آب اضافه می کنید، کریستال های شکر حل می شوند و شکر به محلول می رود، اما نمی توانید مقدار بی نهایت شکر را در حجم ثابتی از آب حل کنید، هنگامی که تا حد امکان شکر در یک محلول حل شود، محلول را اشباع می گویند، نقطه اشباع در دما های مختلف متفاوت است، هر چه دما بالاتر باشد، شکر بیشتری را می توان در محلول حل کرد.

وقتی یک دسته از آب نبات را می ‌پزید، شکر، آب و مواد مختلف دیگر را در دمای بسیار بالا می ‌پزید، در این دما های بالا، شکر در محلول باقی می ماند، حتی اگر مقدار زیادی از آب به جوش آمده باشد.

اما زمانی که آب نبات در حال پخت است و شروع به خنک شدن می کند، شکر در محلول بیش از حد معمول ممکن است، گفته شود محلول فوق اشباع از شکر است.

فوق اشباع حالتی ناپایدار است، مولکول های قند با حداقل تحریک دوباره شروع به کریستال شدن به یک جامد خواهند کرد، هم زدن یا تکان دادن هر نوع می تواند باعث کریستال شدن شکر شود.

طریقه واردات و صادرات شکر

صادرات و واردات انواع شکر به یک موضوع بزرگ و چالش برانگیز مبدل شده است همه ما با خواص های شکر یا ویژگی های مهم آن آشنایی داریم و می دانیم این خوراکی تا چه اندازه مهم و پر کاربرد است.

شکر به طور طبیعی برای مصرف عادی در خانواده ها، تهیه انواع و اقسام شیرینی و کیک، دسر و غیره به کار می رود، همچنین در رستوران ها از این چاشنی برای تهیه انواع خوراک های ویژه با طعم شیرین استفاده می شود.

به این روال می توان انتظار داشت که بازار با تقاضای زیادی مواجه باشد و باید این نیاز از راه تولید زیاد یا واردات شکر، مرتفع شود برای خرید قند و خرید شکر می توانید با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید و به صورت مستقیم و بدون واسطه هر آنچه برای تجارت خود لازم دارید تهیه کنید.

سوالات متداول

شکر چیست؟

انواع مختلف شکر کدامند؟

چقدر شکر بخوریم؟

وقتی شکر را به آب اضافه کنید چه اتفاقی می افتد؟

طریقه واردات و صادرات شکر چگونه است؟

برای خرید و فروش، همچنین واردات و صادرات انواع شکر و قند با افضل تجارت ایرانیان همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

معرفی و طریقه واردات و صادرات و انواع شکر